fredag 25 januari 2013

Fredagskväll

Sitter i soffan och nuter av den rätt ovana känslan att vara klar med vallningen av skidorna för typ elvatiden kvällen innan en tävling. Ibland får jag ju hjälp med vallan, men de gånger jag vallar själv hinner jag alltid glömma (på typ en vecka) hur lång tid det faktiskt tar att göra i ordning några par skidor om man är lite petig. Idag kom jag dock igång redan på eftermiddagen, skönt! Irma gillar att hänga med mig i garaget och provar diverse borstar och klossar på sina små skidor - helst skulle hon smeta på lite olika vallor också men där går gränsen. Dessutom är jag inte säker på att hon skulle tycka att det var så kul att åka med fästvalla under hela skidorna...

Hon får inte vara med hela tiden, det är ju fluor i en del av vallorna och det är inte så hälsosamt. Men när jag vallar med flour öppnar jag garagedörren, då fryser hon och vill inte vara i garaget så det ger sig själv.

Som jag hade längtat efter den här lediga fredagen! Vi skulle ligga kvar i sängen länge, mysa och se på tv. Mysa kunde vi göra, men det blev lite stökigt eftersom något hade gått sönder med vår antenn och tv:n inte funkade. En skön förmiddag blev det i alla fall, barnen såg på film och lekte medan jag stökade runt i nattlinne och storstädade hela huset. Jag tycker faktiskt att det är skönt och roligt att städa när jag inte är stressad.

En sväng på stan för inköp av kalaspresent till Augusts kompis Emil, fika med familjen hemma vid köksbordet (alla hade fått välja varsitt fikabröd som vi sedan delade på fyra så alla fick smaka av allt. Det blev en fjärdedels rosa munk, vaniljmunk, äpplemuffins och brownie), vallning av skidor, avlämning av lycklig son på kalas, tacos, hämtning av ännu lyckligare son och lite annat smått och gott har den här dagen bjudit på.

Nu sover Irma sedan någon timme tillbaka och vi andra kollar på Gladiatorerna. August har väntat hela veckan, de lekte Gladiatorerna på förskolan och August kom på att han aldrig hade sett det. Själv är jag inte jätteintresserad, men det är mysigt att han har blivit så stor.

1 kommentar:

Anna sa...

Svar: Ja visst har dom fått in mycket fint. Hade kunnat köpa på mig hela serien av ljusrosa. Perfekt att "vispskålarna" med handtag är av plast, dom ser ju väldigt fina ut ändå. Får tyvärr också bara titta, får hålla i pengarna till bättre tider, eller så köper man som du säger något litet då och då :).