lördag 1 december 2012

Utflykt

Just nu befinner sig Rickard och jag i Lübeck medan barnen bakar pepparkakor och åker längdskidor hos sin farmor och farfar. Vi är på bussresa med simklubben, alla tränare och styrelsemedlemmar får inbjudan varje år men jag har hittills valt att avstå. Som administrativ samordnare i "Familjen AB" är det ju fantastiskt skönt att vara på en "hänga med och göra som alla andra-resa", för det här är en resa med traditioner - allt ska göras som man alltid har gjort det och schemat är spikat på förhand. Just nu är det dock lite fritid;-).

Jag är väl dock lite mot strömmen även om jag hänger med till alla spritaffärer och kollar på när de andra lastar vagnarna fulla. Mina pengar har hittills gått till löparskor (halva priset mot hemma), en kjol, stövlar (för 19 euro) och julklappar till barnen (som vi inte skulle köpa fler till...).

Det är en jättemysig stad och det är roligt med en utflykt. Lite trist bara att jag fick säsongens andra förkylning igår och har snytit mig oavbrutet det senaste dygnet.

Inga kommentarer: