tisdag 20 november 2012

Sovdags!

Vet inte om det är mest envishet, vilja, tjurskallighet eller dumhet som krävs för att ge sig ut på en löparrunda halv nio en vardagskväll när man är som tröttast efter mysiga nattningar av barn? Iväg kom jag i alla fall, trots att att jag förut under dagen varit så trött att jag önskade mig magsjuka baraa för att få ligga i soffan och sova... Igår gick jag och la mig kvart över åtta, det hjälpte visst inte. Nu är jag dock pigg, det blir lätt så när man kutar stan runt på kvällarna.

Tog ju en liten tupplur i fikarummet på förmiddagsfikat. Vaknade bryskt av att jag fick en sökning. Vinglade iväg upp till avdelningen på en tidigarelagd rond. Två patienter in i ronden kom jag på att jag glömt min arbetsterapeut i fikarummet...

Varit på bvc med August idag, hans sista kontroll innan han ska överföras till skolhälsovården - stora killen! Han har vuxit 11 cm på ett år, följer kurvorna precis, kan klippa ut en cirkel, benämna olika geometriska former, rita detaljerat, skriva sitt namn, stå på ett ben, hoppa på ett ben och gick igenom besiktningen utan anmärkning. Han fick nog MVG i att ta spruta också tror jag, han satt blickstilla hela tiden och sa knappt ett ljud - jätteskönt! Några små presenter fick han av sköterskan och så var han lovad en glass efter sprutan, så han var rätt nöjd med besöket.

Jag har haft besök av min "serviceman" idag som har förberett mina skidor inför vintersäsongen, nu kan snön komma!

Nu är der hög tid att lägga sig för att avverka andra halvan av arbetsveckan!

Inga kommentarer: