onsdag 14 november 2012

Mitt i veckan men snart helg

Igår kom ett litet bakslag, då var jag ungefär lika pigg som förra måndagen... Kände mig giftig, trött och irriterad. Drömmer så förskräckligt mycket och jobbigt vissa nätter, det är utslagna tänder, brännskadade människor, borttappade saker och missade tävlingar i en enda röra. När jag vaknar efter en sådan natt är jag tröttare än jag var när jag somnade kvällen innan. En sådan natt vaknade jag efter igår så det var inte konstigt att dagen blev seg. Ett givande möte på eftermiddagen och ett besök hos Hanna i Oxelösund fyllde på energidepåerna en smula.

Kortdag idag på jobbet, skönt! Hämtade barnen vid två och så hem för mellanmål. Irma gick hela vägen hem från förskolan till Laggarhult. Bra jobbat av en tvååring tycker jag, speciellt med tanke på hur många vuxna som orsakar trafikkaos utanför skolan varje morgon för att de inte orkar gå längre än till bilen. Så vill föräldrarna ha sänkt hastighet och trafikhinder utanför skolan - ta cykeln istället.

Jag behövde verkligen träna idag, men kände inte alls för att åka ifrån familjen. Jag tog med mig dem istället. Barnen och jag packade badkläder och åkte till simhallen, där lämnade vi in Rickards väska i kassan och gick in och började bada. När han kom dit efter jobbet började min simträning och 4000 meter senare kunde jag och barnen mysa tillsammans i bastun, skönt att inte åka hemifrån i flera timmar. Barnen var lättsövda ikväll efter nästan tre timmar i simhallen, jag kommer nog inte heller ha så svårt att somna för jag har hunnit med att rensa två förråd, bakat två kakor som ska med när vi ska hälsa på hos min farfar på fredag, dammsugit, sorterat tvätt och plockat och fixat lite rent allmänt.

Lite stretching på det här bara så är det horisontalläge som gäller sen. Godnatt!

Inga kommentarer: