fredag 23 november 2012

Mysfredag

Jag måste väl erkänna att det har hänt att jag har sagt till barnen att det vore lugnare för mig att vara på jobbet på fredagar än att vara hemma med dem. Det är väl inget jag är stolt över, men ibland känns det som att de bara gnäller, blir osams, tjafsar och är missnöjda. Så var det inte idag. Idag har vi haft mysfredag!

Jag vaknade före barnen, bara det! Det är flera veckor sedan, Irma har sovit lite oroligt den senaste tiden. Vi låg länge i sängen och läste, tittade på tv och gosade. Lång frukost utan skrik och gråt. Därefter fortsatte barnen ta det lugnt medan jag bytte lite lakan, småstädade lite och fixade och donade lite allmänt här hemma - älskar att lufsa omkring i morgonrock och inte stressa iväg. Framåt förmiddagen gick vi ut i solskenet och begav oss ner mot stan där vi uträttade diverse ärenden - fortfarande hade vi inte varit osams en enda gång (Irmas små bryt som kommer rätt ofta räknas inte...). Det gick så bra på stan så när August frågade om vi kunde gå till Mc Donalds och äta hanburgare (var han nu fick det ifrån, tror bara att han har ätit glass där en gång tidigare) var det så skönt att vara en ja-sägande och glad mamma och ta med barnen dit. Hamburgare, mjölk, strips och morötter gick ner med god aptit och det var trevligt och mysigt att slippa gnäll. August frågade med sin snällaste röst om vi inte kunde köpa en liiiiten glass till efterrät, så då gjorde vi det.

Hem igen i solskenet, Irma sov gott i vagnen. Rickard kom hem och då åkte Irma och jag en sväng till biblioteket, hon tyckte att det var jätteroligt! Rickard tog August till friidrotten ikväll så Irma och jag hade tjejkväll med sagor, mycket mysigt.



August och Irma köpte kitschigt glitterpynt med tofsar på Åhléns, tur att de har egna rum att pynta för vi har inte riktigt samma smak på julpynt...


1 kommentar:

Jill sa...

En dag utan utbrott från vare sig mig eller de små känns som en utopi här just nu...
Men jag är verkligen glad för eran skull - då vet jag ju att det KAN hända i verkligheten!
Vi åt också på Mc för några veckor sen. Helt sjukt vad glada de blev för det! Händer aldrig hos oss heller.