lördag 10 november 2012

Riktigt bra lördag

Dagen började på sämsta tänkbara sätt, med gnälliga ungar som bråkade och skrek. Jag såg inte fram emot en lång lördag... Men det redde upp sig helt ok tycker jag. Jag var ute och sprang med klubbkompisar på förmiddagen, det var första gången på evigheter som jag vågade följa med och höften kändes, ja, ok. När jag kom hem var barnens kusin Ludvig här och alla var ute och rastade sig lite ;-). Dagen fortsatte med nya gardiner i vardagsrummet (de lila är nya, jag ville prova att täcka lite mer av våra stora fönster för att få lite mindre insyn), pepparkaksbakning och tillverkning av marsipangodis (Augusts önskemål, istället för lördagsgodis) och då hade även grannpojken Emil tillkommit. På eftermiddagen tog Irma och jag en promenad med Emils mamma Karin och sedan slutade det med att vi blev bjudna på middag hemma hos dem, jättetrevligt. Nu har vi nyss kommit hem, lagt barnen och slöar i soffan framför tv:n.









Så här ser det ut i kvällsmörkret

1 kommentar:

mamma sa...

vad fint det blev!