söndag 28 oktober 2012

Full rulle

Nu är vi på väg till Trosa på dop, ute i sista minuten är vi såklart. Det blev ju inte bättre av att August vägrade följa med och bestämde med sin farmor och farfar att han skulle vara där istället. Några mils omväg för oss och jag fick sminka mig i bilen - det kan ju ha blivit precis hur som helst...
Irma är fortfarande förkyld och lite hängig med feber, men hon har längtat så länge efter att gå på det här dopet och när "dopfamiljen" sa att vi gärna fick komma trots förkylningen eftersom de också är förkylda så bestämde vi oss för att åka i alla fall. Det är ju inte värre än att hon kan sitta och vila i knäet på någon av oss om hon blir trött.

Och imorgon blir det vab igen... Rickard drog kortaste strået den här gången, jag har dessutom ansvarat för present till en av mina kollegor som fyller 40 imorgon så det är väl trevligt om jag infinner mig på jobbet imorgon. På tisdag är förskolorna stängda så då var det redan bestämt att barnen skulle vara hos Rickards föräldrar, sen hoppas vi att alla är friska på onsdag!

Inga kommentarer: