lördag 20 oktober 2012

Regn och sol

Bilden är tagen på skolgården en dag när jag skulle hämta August.


Skola, förskola, stora barngrupper, tankar, drömmar, regn och sol. Det ryms mycket i mitt huvud just nu. Och vad gör jag då? Jo jag sorterar. Papper, garderober, lådor, skåp, vinden - you name it! Problemet är att jag sorterar rätt så ofta så det finns inte så mycket att röja - det är ordning mest överallt. Men skönt är det!

Jag har lite bloggtorka just nu känner jag, men eftersom jag lånade två kassar med böcker på biblioteket igår så gör ju inte det så mycket... På biblioteket hamnade jag och barnen mitt i ett lunchdisco, det var ju lite kul faktiskt. Irma och jag dansade oss svettiga (eller jag dansade mig svettig eftersom Irma absolut skulle sitta på min arm och dansa) och August satt bredvid och tjurade. På kvällen fick inte August gå på friidrotten, i den här familjen kan man få roliga saker indragna när man beter sig illa tills föräldrarnas tålamod tar slut. Men en mysig kväll fick vi. Jag läste högt för August, en bok på 100 sidor i ett sträck. Sedan upptäckte jag att filmen vi lånat inte var dubbad så då fick jag läsa hela filmen högt också - tålamodspoäng på det.

Vuxenpoäng har vi också samlat ihop i veckan, två föräldramöten har vi suttit av - ett på vardera förskola. Bra föräldramöten har det varit också, jag gick därifrån med en bra magkänsla och DET är skönt! Jag har nämligen lätt för att reta mig på saker, men det har blivit så himla mycket bättre. Jag fick till och med beröm dagen efter ett av mötena när jag hämtade Irma, en av pedagogerna som hade blivit så glad över saker jag sa på mötet.

Barnen lekr just nu och är alldeles sams (peppar, peppar osv...) så jag ska ta och slänga mig i soffan en stund.

Inga kommentarer: