söndag 14 oktober 2012

Söndag på Tom Tits

Idag tillbringade vi hela dagen på Tom Tits i Södertäljde, vi hade sällskap av Martina och Johan. Det blev en spännande och intressant dag med experiment och upptäckande, lek och bus. August tog mod till sig och var mäkta stolt över att han (tillsammans med mig) vågade åka rutschkanan som gick på utsidan av huset, från fjärde ner till första våningen.


Ser ni August inne i akvariumet?




August och jag lyfter oss själva.


Irma och jag testar färgade skuggor



Kulbana


Vi bygger oss en bro


Världens längsta man var lika lång som hålet barnen står i.




Såpbubblerummet


Vattenlek


August försöker flyga


Asful bild, men jag måste ta med den - det är en fördröjd spegel så jag har fotat mig själv med mobilen. Coolt tyckte jag.


Vi såg också  Body Worlds, en ganska omdebatterad utställning som jag sett fram emot att besöka. En mycket fascinerande och vacker utställning om vår fantastiska människokropp. Hela familjen (utom Irma som sov i vagnen) uppskattade allt som fanns att se och det var en vördnadsfull stämning i lokalen. August är intresserad av kroppen och dess funktioner, men jag tror inte att han reflekterade så mycket över att det var riktiga kroppar. Jag rekomenderar verkligen utställningen!

2 kommentarer:

mamma sa...

det ser ut som ni haft en rolig och spännande dag! :)

martina sa...

ni hittade ju en massa spännande saker som vi missade ser jag :)