lördag 8 september 2012

Vid fel tillfälle...

Hur höga är oddsen? Jag och Irma har varit och handlat på Maxi, när min lillebror och hans tjej kommer förbi. Vi står och pratar en stund och när de ska gå in och handla och vi ska hoppa in i bilen upptäcker jag att bilen bredvid har parkerat typ 30 cm ifrån oss (som vanligt var familjeparkeringarna upptagna av bilar utan minsta bilbarnstol i sikte...) och det kommer att bli svårt att få in Irma i bilen utan att slå upp dörren på den bilen. Jag ropar till min bror: "Hur tänker man när man parkerar så här (måttar med händerna) nära en bil med barnstol i?".

Exakt hur stor är då sannolikheten att det par som kommer gående från affären, bland typ 100 bilar, hur stor är sannolikheten att det är just de som har parkerat bredvid min bil???

Inga kommentarer: