onsdag 26 september 2012

Vardagsmys

Igår följde Augusts kompis Lovisa med oss hem, det var jättemysigt. Först gick vi och hämtade Irma och sedan tog vi bussen sista biten (kanske 1,5 km...) hem - mycket uppskattat av barnen. August och Lovisa lekte och lekte, jag märkte knappt av dem alls. Irma umgicks med mig i köket, vi lagade mat och byggde med lego. Rickard var hos frissan och det var skönt att det var jag som stod för matlagningen eftersom jag visserligen gör rätt mycket här hemma men väl inte riktigt kan ta på mig äran för så mycket mat och bakning.

Efter maten satt två trötta gullungar och tittade på Bolibompa, alldeles stilla och lugnt - det såg verkligen avkopplande ut.


Jag har ett par viloveckor nu då jag inte får springa utan bara simma och åka rullskidor (och kanske cykla lite eller gå på gym) och då blir det träning färre dagar i veckan, riktigt skönt faktiskt! När jag tränar mycket blir det ju en del pusslande för att det ska ta så lite tid som möjligt från familjen och det är skönt att vara hemma hela eftermiddagar/kvällar när det gäller en period - snart kommer jag att få abstinens. Det är skönt att slippa en del planering och det är nyttigt att få längta lite efter träningen också.

Idag har jag simmat 4000 meter och i söndags blev det några mil rullskidor, men däremellan blev det två vilodagar (om man kan kalla måndagskvällen, med två lektioner Plask & Lek och så körsång när barnen gått och lagt sig för vila...) och det har varit välbehövligt.

Rickard och jag har lånat Tre Kronor-boxar av min svägerska så vi kollar på det på kvällarna, nostalgi!

1 kommentar:

mamma sa...

vad mysigt det ser ut :)
Kram