tisdag 11 september 2012

Kulturkväll

Efter förskolan idag gick vi ner på stan och hyrde ett gäng filmer, så ikväll har barnen och jag sett Tingeling. En mysig film, lagom komplicerad för en slappartisdag i soffan och så var det ju riktigt spännande när virveltistlarna drog in bland vårblommorna ;-).

När det var läggdags läste vi Tomtebobarnen och nu har jag övat på några av sångerna jag ska sjunga med kören på Kulturnatta, härligt att sjunga!

Måste dela med mig av en av texterna:

När livet gör dig illa,
alla människor och krav,
när hjälpen tiger stilla
och det stormar på ditt hav,
när alla tycks ha glömt dig
och när krafterna är slut,
då undrar du om du kan härda ut.
 
Du är inte ensam, jag finns här.
Jag vill gärna dela det du bär.
Du är inte ensam, du är inte ensam,
jag vill alltid vara där du är.
 
Du söker efter ljuset,
efter mening, tro och hopp,
men allting verkar fruset
och det värker i din kropp.
Du går omkring i rummen
där allt är tyst och kallt
i tomheten du känner överallt.
 
Du behöver inte klara av,
allting själv och det som känns som krav,
det delar jag med dig,
vägar öppnar sig,
våga tro att jag finns här för dig.
 
Du är inte ensam, jag finns här.
Jag vill gärna dela det du bär.
Du är inte ensam, du är inte ensam,
jag vill alltid vara där du är.
 (Anna Eriksson)


Inga kommentarer: