torsdag 23 augusti 2012

Man kan inte ha roligt jämt...

Ikväll har jag fått en kurs i att mecka cykel. Jag har fått lära mig att laga punka, vilket även innefattade att plocka av och på hjulet och lite annat krafs. Det var förmodligen en av de tråkigaste kvällarna jag varit med om, jag är så fruktansvärt ointresserad av att skruva och fixa. Egentligen borde jag kanske inte hålla på med materialsporter eftersom jag inte tycker att det är kul att sköta om utrustningen, men det finns det ju andra som gör. På söndag måste jag dock kunna laga en eventuell punka själv så då är det ju bra om man åtminstone vet hur man plockar loss hjulet... Jag har tränat hela kvällen, men jag måste träna mer för det känns långsamt att det tar 4 minuter att fixa en punka (och det var ändå min bästa tid...).

Nu sovdags!

Inga kommentarer: