måndag 20 augusti 2012

En annorlunda måndag

Den här veckan började på ett omtumlande sätt, minst sagt. När jag lämnade Irma i morse tog en av pedagogerna mig åt sidan och berättade att en annan ur personalen hade dött. Hon har varit sjuk under sommaren, men det var inte särskilt länge sedan hon jobbade och jag visste inte att hon var så sjuk som hon var. Irma har inte haft så mycket kontakt med henne, men August har träffat henne desto mer så jag har ju pratat med henne dagligen och jag tyckte om henne.

En ur personalen skulle, under förmiddagen, gå ner till Pandan och prata med barnen som gått på Örnen tillsammans med en av pedagogerna som följt med barnen från Örnen till Pandan. Det hade tydligen gått bra och jag tycker att personalen har skött det hela väldigt fint och tagit hand om barn och föräldrar på bästa sätt trots att de förlorat en kollega. Det är så tragiskt när en människa dör alldeles för tidigt och det har varit lite för mycket av det den senaste tiden.

August har inte haft så mycket funderingar än så länge, men hans kompis Emil var ledsen och det var flera barn, både på Pandan och Örnen, som berättade för mig vad som hänt när jag hämtade barnen. Skönt att personalen är så raka och berättar för barnen, de har ju rätt att få veta vad som hänt.

Jag har känt mig lite dämpad idag och tänkt en hel del på kvinnans familj.

2 kommentarer:

Isa sa...

Här kommer en kram från mig!

Emmy sa...

Vad tråkigt att läsa... Alltid jobbigt att höra att någon gått bort :( Många tankar och kramar till kvinnans vänner, familj och de på förskolan.