onsdag 1 augusti 2012

Barnfritt

När August åkt iväg på semester fick Irma en bonuskväll/natt med sin farmor och farfar och vi blev barnfria. Det blev en liten road trip först till Norrköping och därefter vidare till Linköping för att uträtta diverse ärenden. Sedan blev det middag på en tapasrestaurang och en promenad där jag fick visa Rickard "mitt" Linköping och bli lite nostalgisk (för er som inte vet så har jag pluggat tre år på Linköpings universitet, fast eftersom jag är sjukgymnast pluggade jag på Universitetssjukhuset där Hälsouniversitetet har sitt campus och inte på universitetsområdet - mycket trevligare om ni frågar mig). Vi strosade genom Trädgårdsföreningen, upp runt sjukhuset och på lite smågator.

Efter promenaden blev det bio, Cockpit. En helt skruvad film som blev på gränsen för pinsam emellanåt. Men oj vad jag skrattade, faktiskt så tårarna rann på slutet. Jag är inte mycket för komedier annars, men den här rekommenderas.

Vi avslutade kvällen med ytterligare en promenad, den här gången runt domkyrkan, biblioteket och Gamla Linköping. Det var en härlig sommarkväll och när vi gick igenom centrum på väg mot bilen så kände jag lite sug efter att bo i en lite större stad där det rör lite på sig och folk är ute. Linköping är en mysig stad tycker jag. Vi kommer ju inte att flytta och jag är väl ingen stadsmänniska egentligen, men ibland är det härligt med uteserveringar, torghandlare, många restauranger och större utbud av det mesta.


Inga kommentarer: