söndag 1 juli 2012

Humor

Sitter och lyssnar på August som berättar roliga historier - det är Bellmanhistorier blandat med egna kompositioner. Jag skrattar så jag nästan gråter, inte för att historierna är särskilt roliga utan för att det är så kul att lyssna på August och hur roligt han själv tycker att det är. Han saknar definitivt inte fantasi.

Nyss hade vi en raptävling tillsammans, hela familjen. Vi har det ibland och jag hoppas inte att August brukar berätta om det på förskolan för det skulle kanske inte vara så bra för mitt mammarykte - jag brukar nämligen vinna... Och det är inte rap som i musik vi pratar om... Barnen älskar de här tävlingarna så kanske att jag skulle bli poppis bland deras kompisar men möjligtvis så skulle det inte gå hem på samma sätt hos fröknarna och kompisarnas föräldrar...

Inga kommentarer: