tisdag 31 juli 2012

Spännande dag

Idag har det varit en händelserik dag, men samtidigt lugn och skön. På förmiddagen var jag på biblioteket och blev intervjuad av tre tjejer från projektet Egen Kraft. Två av dem är från Somalia och en från Irak och de hade en uppgift där de skulle intervja en svensk medborgare om yrkesval och jobb. Efter intervjun satt vi kvar ganska länge och pratade, det var jättetrevligt. Jag hade nog minst lika många frågor till dem som de hade till mig, det är alltid spännande att träffa nya människor.

Innan jag gick hem passade jag på att handla lite, som ni kan läsa om i ett inlägg längre ner. När jag kom hem var det full fart, Augusts kompis Nemo hade kommit hem till oss. Vi träffades igår i sjukhusparken och då blev killarna leksugna. Eftersom Nemos mamma skulle jobba idag så skulle han egentligen vara på förskolan, men han fick vara hos oss hela dagen istället. De leker jättebra tillsammans och har skött sig i stort sett själva hela dagen. På eftermiddagen tjatade de till sig popcorn som de satt och myste med i Augusts hänggunga på altanen.


Jag var nog inte så svårövertalad eftersom jag var lite upptagen, jag har nämligen tillbringat i stort sett hela eftermiddagen i soffan framför tv:n - OS såklart. Det var mycket spännande och efter diverse besvikelser i cykel och simning så fick Sverige till slut en OS-medalj, silver till Sara Algotsson i fälttävlan - mycket starkt jobbat! Jag hade sällskap av Irma en hel del, med paus när hon sov middag, hon älskar ju hästar. Hon hjälpte till att kommentera och var väldigt bekymrad när någon rev.

Nu ikväll blev det ett rejält intervallpass och det är ju alltid spännande att se hur lång tid det tar inna jag kommer iväg. Jag har alltid lite ångest innan jag ska köra intervaller så jag kan dra omkring rätt länge här hemma innan jag till slut pallrar mig ut, ibland så länge att jag har hunnit förbränna mellanmålet för längesen och sticker ut med väldigt lite energi i kroppen - smart... Idag gick det i alla fall riktigt bra, men jag var rejält slut när jag kom hem.

OS-studion, mat, Allsång på Skansen, nattning av barn, dusch och lite annat smått och gott pressar jag in under kvällen också - jag tror jag somnar gott i natt.

Inga kommentarer: