måndag 30 juli 2012

Måndag

Om två veckor börjar jag jobba och barnen börjar förskolan igen - sommaren har gått galet fort! Efter att ha kommit hem i fredags kväll och tillbringat hela lördagen på 80-årskalas var det så himla skönt med en hemmadag igår. Jag satte igång att gräva i trädgården och grävde upp hela hörnet ut mot korsningen och sådde gräs där, innan var det bara igenvuxet. En gammal övervuxen jordhög från förra våren grävde jag också bort, skönt att jobba hårt. All tvätt är tvättad och undanplockad och husvagnen är städad.

Idag skulle jag egentligen åkt till Västerås tillsammans med barnen och hälsat på Sofie, men jag orkade verkligen inte ge mig iväg någonstans så det fick bli en hemmadag idag också. Jag fortsatte gräva, men hann också med ett par timmar i min nya rosa solstol.


När jag kom hem från Vansbro fick jag det här fina konstverket som barnen och Rickard hade gjort, visst är det galet bra? Det är till och med rätt färg på mina tävlingskläder i de olika grenarna (fast inte på huvudena...).  Efter målgång är det en guldstig till en rosa solstol och när jag klev ut på altanen så stod den där. Jag har faktiskt inte använt den förrän idag, men den var väldigt bra!

1 kommentar:

Catarina sa...

Haha vilken fin present;)