måndag 25 juni 2012

Skönt att få ha turen på sin sida

Ja, man får vara glad för det lilla, den här gången gäller det mördarsniglar. Grannen mitt emot har plockat över 1000 stycken (oklart under hur lång tidsperiod, kan dock vara endast under den här säsongen) och vi har plockat två (2!) sedan vi flyttade in för ett år sedan.

Dagens bästa kommentar kom från idrottsläkaren som satte två kortisonsprutor i min höft: "Nu är du välsprutad!". Eh...hur tänkte han där? Han tänkte nog inte riktigt på hur det lät... Hur som helst, nu har jag fått totalt fyra kortisoninjektioner i höften och nu har jag fått en remiss till MR.

I övrigt kan jag inte låta bli att förundras över hur intresserade folk är av skitsnack och skvaller och hur snabbt saker sprids, men då har man kanske inga viktigare saker för sig?

Och så undrar jag om jag är den enda människan som faktiskt aldrig ägnat en tanke åt vem Anja Persson väljer att bli kär i? Det var så många som sa att det var väntat, efter att hon i sitt sommarprat berättat att hon lever tillsammans med en kvinna. På vilket sätt var det väntat? För att hon inte har pinnsmala lår? Eller hur vet man att någon är lesbisk? Jag har mest intresserat mig för hennes idrottsprestationer jag.

Inga kommentarer: