lördag 30 juni 2012

Siffernörd

Jag tycker att det är kul med siffror! Kilometer, sekunder, minuter, mil, meter, placeringar - ja ni fattar kanske... Då är resultatsidan för Trosa stadslopp en liten guldgruva för där redovisas inte bara plcering och tid utan även bland annat total placering (damer + herrar), minuter/kilometer, kilometer/timme, mellantider och tid efter segraren. Jag är nöjd med gårdagens lopp, riktigt nöjd faktiskt! Hörde ni det? Lägg det på minnet för det är sällan jag är det. De senaste åtta-nio månaderna har jag tränat väldigt lite (löpning) och hade väl inga stora förhoppningar på loppet men jag tyckte att det skulle bli kul att tävla lite. Det slutade faktiskt med att jag persade på den banan och slog en av mina träningskompisar och blev slagen av den andra.

Här är lite siffror (om någon skulle råka vara intresserad):

Trosa Stadslopp 2012:
Sträcka: 8900 meter
Tid: 34,24
Placering (damer): 13 (av totalt 317)
Placering loppet (damer + herrar): 94 (av totalt 1086)
Minuter/kilometer: 3,51
Km/h: 15,56
Nettotid (tid från när chipet registreras vid startlinjen fram till målgång): 34,19

Och om ni vill se mig "in action" (egentligen inte helt korrekt eftersom jag faktiskt stannar...) så finns det på film här - ca 8,50 in i filmen ser man mig i typ två sekunder...

3 kommentarer:

CATARINA sa...

Varför är nettotiden lägre än totaltiden.....lägger man på moms eller?:) GRATTIS

Nissetroll sa...

Haha, jag det vore ju nåt... Bruttotiden är tid från startskott till målgång och det kan ta några sekunder från startskottet innan man trampar på tidtagningsmattorna och därför blir nettotiden kortare. Det är dock bruttotiden som räknas i det här loppet (och i de allra flesta små och halvstora lopp) I stora lopp som tex Göteborgsvarvet är det nettotiden som räknas som resultat, det gär att en del löpare står kvar i startfållan i sin grupp tills den värsta trängseln gått över eftersom tiden ändå inte räknas förrän de trampar över startlinjen.

Catarina sa...

Aha det var ju smart...på min pulsklocka visas två tider när jag lägger in passet i datorn...det kan jag inte heller begripa. Det skiljer några sekunder då också vet du hur det kan komma sig? Jag har en garmin (blablabla någonting)