onsdag 20 juni 2012

En dag kvar!

Sedan väntar sju veckors ledighet. Det känns väldigt välbehövligt just nu, jag är faktiskt sliten.Våren har varit tuff; mycket träning, mycket i huvudet, lite för lite sömn - jag är trött på alla ledder liksom.

På jobbet har det varit hyfsat lugnt även den här veckan och det behövs, jag har nog använt min sista ork och har inte en extra växel att lägga in. Det har varit skönt att hinna med att ordna lite småsaker som ska vara klart innan semestern; autosvar ska läggas in på mailen (varför kommer jag aldrig ihåg hur man gör?), telefonuppföljningar ska göras och journalföras, alla "att-göra-saker-som-har-stått-på-små-post-it-lappar-hur-länge-som-helst" ska fixas så att man kan slänga post it-lapparna, förflyttningslappar ska uppdateras, alla "halvsparade" journaler ska granskas och signeras, med mera, med mera... Imorgon är det fredagsfika (jag vet att det är torsdag imorgon) och så ska vi överrapportera till de som jobbar på avdelningen nästa vecka. Idag har jag blivit en hejare på munvård. Men ärligt talat, hur tänkte den som uppfann munvårdspinnar? Hur troligt är det att man, om man inte kan svälja ordentligt och är torr och äcklig i munnen, är sugen på lite solrosolja? Jag tänker mig att det inte är varken särskilt välsmakande eller läskande.

Idag var det midsommarfest på förskolan, om ni skulle ha missat det längre ner i bloggen. Vi fick ett extrabarn till fikat, Augusts kompis Lovisa. Hennes pappa jobbade och hennes mamma var hemma med ett magsjukt syskon så hon skulle fika med fröknarna. När hon frågade om hon fick fika med oss och jag svarade ja så blev hon överlycklig. Det slutade med att hon följde med oss hem och gjorde pannkakstårta och efter maten badade alla tre barnen bubbelbad.

Pannkakstårtan blev jättebra! August gillar inte grädde så det skulle inte vara i, det blev mycket färska jordgubbar, skivad banan, lite sylt och vaniljglass. Lagom sött och väldigt gott. Vi kompletterade med Ändebolstomater och knäckemackor så det inte bara skulle bli sött.

Nu ikväll blev det en skön promenad i solskenet, men nog är det lite kyligt fortfarande.

Sovdags!

Inga kommentarer: