söndag 20 maj 2012

Söndag

Är inte Stefan Schwarz ganska lik Kim Sulocki? Varför hade jag aldrig hört talas om Anders Järryd? Hur orkar små björklöv sitta kvar på träden när det blåser hur mycket som helst? Varför går solen i moln just när jag tänker sola?

Dagens trauma var när grannflickan släppte Augusts heliumballong utomhus. August grät nog en timme, grannflickan var däremot nöjd för hon tänkte att hennes farfar i himlen kunde få den...

I natt hade Irma falsk krupp, så nu har vi två kruppbarn. Nu sover de båda två med öppet fönster och två föräldrar hoppas på att få sova i natt.

Imorgon måndag - dags att börja ladda för att kicka igång veckan. Jag och mina kollegor hoppas på att få jobba en hel vecka utan vab, kurser, egen sjukdom eller liknande så att vi skulle kunna få jobba ikapp lite och känna att vi inte hela tiden måste prioritera och prioritera bort. Vi får väl se...

2 kommentarer:

mamma sa...

jag kan känna med August hur ledsen han blev. Jag hoppas Irma och ni får en lugn natt!
Kram

Maria sa...

Usch ja, heliumballonger är kul men svårhanterliga. Maja hade en Hello Kitty-ballong som Alwin skickade till månen...