fredag 18 maj 2012

Mina barn och andras ungar?

Ja det uttrycket hör man ju ibland och jag tror att man då oftast använder ordet ungar lite nedlåtande, att andras barn inte är riktigt lika bra som de egna. Jag använder inte det uttrycket, i alla fall väldigt sällan. För mig finns det barn och så finns det älsklingsungar! Det finns så många underbara barn, men det finns de som har en alldeles särskild plats i mitt hjärta. Anledningen till att de har hamnat i mitt hjärta kan vara så olika, men det finns plats för många där. Många älsklingsungar som jag värnar alldeles extra om. Finaste lilla Ebbe, de fyra underbara ungar som bor granne med mina föräldrar och som jag har känt nästan sedan innan de föddes, mysiga små tjejer (som visserligen är tonåringar, men ändå hör till älsklingsungarna) i simklubben och löparklubben, kompisars barn, barnens kompisar och andra barn som man träffar i olika sammanhang och som på olika sätt lämnar ett avtryck i hjärtat. Barn som jag vill följa, vissa visserligen mer på avstånd men de finns ändå med. Älsklingsungar!

1 kommentar:

Pernilla sa...