lördag 21 april 2012

Lördag

Ja, här har det inte varit någon större fart den senaste veckan, det har det däremot varit på mig och min hjärna.

 Jag har sprungit genom centralstationen i Stockholm ett antal gånger för att hinna med tåg eller t-bana, jag har ätit sushi till lunch tre av fyra kursdagar, shoppat en del (en kurslokal som ligger på övervåningen i en galleria kräver en hel del självdisciplin som jag inte har orkat plocka fram den här veckan), jag har suttit i samma tågvagn som två handbollslag i tioårsåldern samt Nanne Grönvall, suttit i tågkö så det tog en timme att åka mellan Stockholm och Södertälje, jag har sovit en natt på hotell, ätit gudomligt god mat på Vapiano, varit på föräldramöte och fått veta att August ska gå på Pandan intill skolan i höst på femårs och äta i skolans matsal, jag har konstaterat att han troligen kommer att älska femårs och att jag också ser fram emot att han ska börja där, jag har lärt mig om hjärnans 35 kognitiva funktioner, jag har analyserat ett antal filmer med patientfall, jag har skrattat, jag har gråtit, jag har själv känt mig som hjärnskadad vissa stunder då det har känts som att min hjärna inte orkar få in en enda kunskap eller tanke till, jag har tränat lite, kört mötesleken i tunnelbanan, fått en ny vän i min kollega som har gått kursen tillsammans med och jag har fått ny idéer att sätta igång med på jobbet på måndag. Och så alla andra funderingar.

Ja, typ så.

1 kommentar:

Titti sa...

Det är väl tur att inte alla veckor är så intesiva!?!?!