fredag 27 april 2012

Fredag!

Skönt med helg! På måndag jobbar jag som vanligt, men med lite högre lön tydligen, och så är det en extra ledig dag på tisdag. Dessutom är våren på intåg. Det känns visserligen inte så jättekäckt i mina ögon, men lite tabletter och ögondroppar brukar kunna råda bot på det ganska bra. Kanske att jag ska cykla till Eskilstuna och äta glass på tisdag.

HÄR hittade jag en artikel som verkar vara skriven om mig. Fast jag måste erkänna att jag hellre vore en "gåspersonlighet"...

I övrigt så pendlar vardagen mellan botten och kalas - kalas är det dock mest för August. Han går, utan undantag, på kalas varje helg! Det blir ju lite dyrt kanske, och lite mycket tider att passa - men vad roligt han tycker att det är! Och jag tycker faktiskt också att det är kul, det är ju kul att han har kompisar. Det dimper ner inbjudningskort var och varannan dag här hemma och alla möts av jubel. Imorgon är det hästkalas! Han har mycket på sitt schema, den lille herren. Nu ikväll var han och jag på 12 + 3-årskalas i Vingåker och sedan stannade han kvar för att sova över hos mina föräldrar eftersom han ville jobba med veden imorgon. De kommer och lämnar honom imorgon i god tid innan kalaset.

Inga kommentarer: