tisdag 13 mars 2012

Och jag tycker mig höra vad de tänker - Är hon så där jämt?

Ja, många träffande textrader har hon...

Idag har jag fått lära mig att rosor inte ska vattnas på kvällen och så har jag läst om olika folkhögskolekurser tillsammans med en kollega. Om man vill ta sig en kurs i sommar så finns kurser med namn som "Bibelkurs med Jesper och Göran" och "Vilda broderier". Tur att inte alla har samma intressen.

I övrigt har väl dagen varit lite sådär, jag har känt mig som en gnällig pensionär med ont lite överallt sådär. Jag tror minsann att jag är lite vårtrött, men borde man inte bli pigg när våren och ljuset kommer? Det är nog jobbet som stjäl en del energi just nu, det är rätt rörigt, många diskussioner och mycket ältande. Därmed inte sagt att jag är för fin för att stå över allt sådant, jag kan nog älta en del jag också... Får försöka tänka på Sofies kloka ord.

Och till råga på allt så kan jag inte titta på Top Model ikväll eftersom vi glömde vårt tv-kort i fjällen och därför inte har 3:an just nu. Men då kan jag ju gå och lägga mig tidigt istället och imorgon kopplar jag nog in den gamla videon igen och tittar vidare på Vasaloppet från 1998 - som balsam för själen!

Inga kommentarer: