tisdag 27 mars 2012

Kompisvecka

Så där ja, nu är staketet runt gungställningen uppe på förskolans gård, hoppas bara att gungorna kommer upp snart också.

Idag har mina barn ätit glass till middag. Det brukar de inte göra, särskilt inte på tisdagar, men vår lilla otursgumma klättrade på ett staket (i lekparken, inte det nya på förskolan) idag, tappade fotfästet, slog i hakan och bet upp ett stort jack i överläppen så hon bara grät när hon skulle äta. Som tur var så hittade jag ett gammalt paket vaniljglass i frysen och det gick ner, men det går ju liksom inte att ge bara ett barn glass.

Jag har längtat efter de av mina vänner som inte bor här i närheten och nu kommer en ketchupeffekt av kompisdejter. På torsdag har jag ett ärende i Nyköping och efter det ska jag hälsa på Hanna som har flyttat till Oxelösund med sin familj - mycket bättre än Enhörna. På fredag blir det en liten tripp till Enköping efter jobbet, då ska jag träffa Ellen som bor där. Det passar perfekt att åka en fredagseftermiddag för då har man ändå hela helgen med familjen sedan. En bonus med de här två resorna är många timmar i bil med Melissa Horn på hög volym...

På måndag får vi besök här hemma av Martina och Johan, alltför länge sedan vi sågs så det ska bli jättemysigt! August var laddad och väntade hit dem redan igår så han blev lite besviken när han insåg att han skulle få vänta en vecka.

1 kommentar:

Catta sa...

Kul att du kom ner och tränade med oss igår! Alltid lika kul med någon "ny" att snacka med i bastun.
Kram :)