lördag 3 mars 2012

Lata lördag

Här hemma har vi maskerad. Grannen Emil är kung/snickare, grannen Nellie är Askungen/fjäril, August är prisessa och Irma är doktor/sjörövare/stjärngosse... Konstigt att det är lugnare att ha fyra barn här hemma än bara två, men det är väl för att de roar varandra.

Själv tar jag en liten paus från packningen, fast den är faktiskt nästan klar. Jag har egentligen bara mina necessärgrejor kvar att packa, vilket visserligen inte är bara - jag brukar ha med en hel del "bra att ha-saker" - men ändå. Jag har packat ner massor av spel och pussel, jag har höga ambitioner att vara en riktigt lugn, pysslig och närvarande mamma den här veckan - pedagogisk och engagerad. Funkar nog bra tills jag håller på att förlora i Memory eller så...


Idag har vi varit på dop, det var barnens kusin Elsa som döptes. Våra barn uppförde sig exemplariskt, de satt stilla och var tysta i kyrkan och de lekte snällt på lunchen och fikat efteråt. De fick ett varsitt litet bryt för att de inte var nöjda med ketchupen (...), men i övrigt gick det jättebra. Skönt, det är sannerligen inte alltid det är så. Irma var dock rätt trött för hon hade sovit så lite så när vi skulle åka hem åkte vi en liten extrasväng för att hon skulle kunna ta en liten tupplur. Det enda som hände var att Rickard somnade - vi får väl vara glada för att det var jag som körde.

Nu funkar både m- och n-tangenterna väldigt dåligt på min dator, så om det fattas bokstäver beror det mer på datorn än på att jag inte kan stava.

Eventuellt är det nu dags att göra en liten insats, jag får nog ta tillbaka uttalandet om att det är lugnare med fyra barn än två...

Inga kommentarer: