onsdag 29 februari 2012

Onsdag

Det känns som måndag idag, men det är onsdag. Betyder det att jag kommer att känna det som onsdag på fredag? Gillar korta veckor! Visserligen gillar jag mitt jobb, men jag skulle absolut inte ha några problem med att sysselsätta mig även utan jobb. Om jag hade pengar förstås...

Jaha, så det blir ingen start i Vasaloppet för Petter Northug, det var ju lite trist. Jag hade sett fram emot att följa loppet. Vi sitter i bilen på väg till fjällen på söndag förmiddag, men det funkade finfint att titta på Tjejvasan via svt play på mobilen, trots lite knackig mottagning. Det är rätt smidigt med smartphone i alla fall, jag som var lite anti innan jag skaffade den. Kunde ju vara något för vissa sportintresserade människor jag känner som inte ens kan ringa med sin telefon...

Hur som helst, Petter Northug har ont i magen. Det skulle nog jag också ha om jag vore honom, han hade ju byggt upp vissa förväntningar. Det var ju liksom i år det skulle ske, alla andra år är det ju diverse mästerskap. Jag vet dock inte om han hade haft så mycket att hämta, men nu är väl å andra sidan inte jag rätt person att klura över det.



Nu ringde det en människa från Folkspel och frågade om jag hade spelat Bingolotto. Eh, ja, dagen före julafton spelade jag ju, men när jag inte spelade regelbundet tappade hon intresset. Skönt, hon ville väl få mig att prenumerera. Jag spelar en gång om året och det räcker mer än väl. Jag är populär ikväll, förut ringde de en kille från Röda Korset och frågade om jag ville öka på mitt månadsgivande. Det kändes väl inte direkt som att jag kunde svara "nej, jag sparar till nya skidor" så jag dubblade snällt min månadsavgift. Kul när det ringer folk så att jag får höra min nya ringsignal - Vasaloppsjingeln!

Inga kommentarer: