onsdag 1 februari 2012

Onsdag

Irmas födelsedag blev lyckad. Hon firade med några sammanbrott på morgonen, men hon gillade sitt kalas på eftermiddagen. Paketen var roliga, innehållet mindre viktigt, men en del saker gillade hon mycket.

Idag har jag fått ha mina privata kläder på mig hela dagen på jobbet, hur skönt som helst att få ha långärmat och slippa frysa! Vi ska få en ny chef och idag skulle kandidaterna intervjuas. De blev grillade i två omgångar var; en intervju med ledningsgruppen och en intervju med fackliga representanter och medarbetare och i den gruppen var jag med. Det var väldigt spännande och roligt, men jag blev helt slut av att sitta stilla en hel dag - jag gillar nog mina vanliga arbetsuppgifter bättre. I vår grupp var vi väldigt överens om vem av de sökande vi helst vill ha som chef, men vi måste se vad våra kollegor tycker och så får vi hålla tummarna för att ledningsgruppen har fastnat för samma person som vi gjorde.

Ikväll blev det en löparrunda och så har jag rengjort mina skidor eftersom min serviceman (hur bra har jag det egentligen?) kommer och vallar i ordning dem imorgon så att de är välpreparerade inför helgens tävling i Grängesberg. Där ska det bli 22 grader kallt på söndag morgon, det blir väl härligt...

Inga kommentarer: