onsdag 21 december 2011

Snart dags

Jaha, snart är det julafton. Skinkan är klädd, granen nykokt och hjärnan är utbytt mot bomull. Ungefär så. Förstår inte att jag är så trött och rörig, det mesta är ju klart. Känner mig en aning utarbetad måste jag säga. Men så är väl i och för sig julen inte det enda jag ska hålla reda på. Året har varit rätt fyllt av renovering och flytt, förskolestrul, stressigt på jobbet och så allt det är andra med tvätt, packning av matsäckar, rena kläder, planera matsedel och ja, ni vet. Men det är skönt med ledigt nu, idag myste vi hela förmiddagen på biblioteket.
Skulle vi utlysa en tävling här hemma och vem som har julpyntat mest i sitt rum så skulle det bli en utklassningsseger för det här rummet:

Granen fick komma in och bli klädd i kväll, trots att jag egentligen inte tycker att den ska få det förrän dagen innan julafton. Men så sa jag förra året också så vi har väl ändrat på gamla vanor antar jag. Varför ser alltid granen glesare och mindre klädd ut på kort? Vår gran är jättefin, men det ser man ju inte här.

 Söt som socker har hon ställt upp sig för att posera i en av sina nya julklänningar.

 August poserar med vår nya familjemedlem som vaktar vårt hus.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Oj vilken stor tjej :)