fredag 16 december 2011

Kortisar saxade från min Facebooksida i veckan:

  • har en kreativ dotter som inte nöjer sig med att låtsasstäda med torr mopp. Hon letade reda på det ställe här hemma där det alltid finns vatten, bara man lyfter på locket... Så idag när jag råkade vända ryggen till fick jag hallgolvet städat med toalettvatten - ganska mycket också eftersom hon inte hade lärt sig "vrida ur-funktionen"...

  • har en glad och stolt liten pojke som fått svar på sitt brev till prinsessorna i Stockholm (eller deras sekreterare om man ska vara noga). Han fick svar på ett par veckor, men brevet han skrev till Katrineholms kommun innan sommaren kom det inget svar alls på...
Idag har jag varit hemma med Irma. Igår hade hon lite feber och var rätt hängig, idag var hon feberfri men rätt så blek om nosen och behövde en vilodag till. Men det var inte riktigt vad hon hade tänkt sig. När vi kom till förskolan strax efter nio (vi stressade inte dit till frukost när vi inte var tvungna) för att lämna August så vankades det glass eftersom en av pedagogerna skulle gå på föräldraledighet. Irma fick såklart en glasspine hon också och lagom som den var slut kom en tjej från barnhab för att sjunga teckensånger med barnen. Irma älskar sådant så hon hade inga som helst planer på att följa med mig. Vi fick sitta kvar och lyssna på ett par sånger innan jag fick med mig henne hem - under högljudda protester. Men så himla pigg har hon inte varit idag så hon behövde verkligen vara hemma.

Nu är det sandat ute så det går inte att åka rullskidor längre. Det gråter jag inte för, men jag kan bli gråtfärdig när jag ser alla gröna gräsmattor och vattenpölar...

Inga kommentarer: