tisdag 27 december 2011

Jobbardag

Idag har jag jobbat lite igen. Det gick bra förutom att mi ena balansnerv inte är vad den borde vara så jag är lite vinglig. Bra med kollegor som kan göra yrselbedömningar, synd bara att det inte var kristallerna det var fel på så vi kunde ha skakat dem rätt igen. Men så farligt är det inte. Det finns ändå vissa fördelar med att jobba på sjukhus. Man kan få en halsodling och snabbsänka taget på akuten när det är tomt med folk där och avdelningsläkaren skickar ner en dit, man kan få lite råd av en logoped när man har lite frågor om en snart tvååring som inte pratar så mycket, man kan få mattips av dietist, man kan få knän undersökta av kollegor och man kan, som sagt, få yrselbedömningar gjorda. Ett tuggummi kostade besöket idag, lagom.

Idag har finaste, finaste Martina varit här. Jag är inte personen som använder ord som finaste, vackraste, sötaste och liknande i var och varannan mening och framförallt inte när det gäller folk jag inte ens känner, så när det kommer så menar jag det fullt ut! Det var längesen vi sågs, alldeles för längesen. Är det något som svider så är det att mina allra närmaste vänner inte är det rent geografiskt. Men det var mysigt att få träffas lite idag, Martina och Johan var här och åt middag på genomresa och det var så trevligt!

Mer om julen en annan dag, nu ska jag titta på ett program om Vasa. August vill så gärna se det så vi spelar in programmet och jag måste titta på det innan han får se så jag vet om det är otäckt eller om vi törs låta honom se det.

1 kommentar:

Martina sa...

Vad gullig du är finaste Marie! Tack för en trevlig kväll, alltid lika roligt att ses. Hoppas yrseln blivit bättre och att hela familjen (kanske inget för Irma iofs...) kunde njuta av ett spännande program om Vasa. Kramar!