lördag 10 december 2011

Bra dag!

Blir man väckt kvart över sex en lördag hinner man med mycket och det är ju bra. Barnen har vaknat väldigt tidigt den senaste månaden, men det som är skönt med helgmornar är ju att man inte behöver gå upp bara för att man vaknar. Vi plockar fram tv:n ur sovrumsgarderoben (har inget ställe där vi kan ha den i sovrummet utan att det ser fult ut), låter barnen se på Barnkanalen och så ligger vi kvar och tar det lugnt, slumrar eller läser och barnen myser, klättrar lite på oss eller går en sväng och hämtar någon leksak.

Idag har varit en bra dag! Men tänk om allt regn som kom igår och idag hade kommit som snö...

På förmiddagen tvättade vi lite, bytte lakan i alla sängar och plockade runt lite. Jag promenerade till gymmet (exakt hur stavas det? Både med ett och två m ser det fel ut. Jag brukar inte vara dålig på att stava men nu är jag det. Det borde vara med två m enligt vad jag har lärt mig, men så är det ju å andra sidan en svensk böjning av ett ord från engelskan. Mitt gym heter Hälsogymet, med ett m, men det ser fult ut...) och tränade nästan två timmar på löpband, crosstrainer och roddmaskin. Idag var det riktigt kul för jag kollade på skidskytte samtidigt. I veckan som kommer får de en skidmaskin som man kan träna stakning på - perfekt!

Eftermiddagen gick i sötsakernas tecken. Vi har gjort pepparkakshus, pepparkakor, Mozartkulor, knäck och rosa marsipangodis. En del hann vi med innan Sofie, Per och Ebbe kom, men sedan hjälptes vi åt. Det funkade jättebra med barnen och det blev väldigt lyckat! Vi hade julklappsutdelning också och August blev överlycklig för sin begagnade skateboard (han har sett "Fixa rummet" och har länge suktat efter en skateboard att sätta upp på väggen som en hylla). Sedan åt vi mat och busade lite innan Irma och August fick gå och lägga sig, Ebbe fick vara uppe tills de åkte. Vi provåt julgodiset och så bokade Sofie och jag ett lite träningsläger i trettonhelgen så vi kan åka lite skidor.

Nu är jag jättetrött så det få nog bli läggdags för min del. Jag har ont i ett öga också, det gör jätteont när jag blinkar - ni antecknar väl allt intressant jag skriver?

Imorgon kanske det blir lite bilder från dagen.

Inga kommentarer: