söndag 27 november 2011

Söndag

Helgen gick fort! Igår var jag i Örebro på julkonsert, det var mycket bra! Jag hade lika mycket behållning av att se en lång gänglig tonårskille försöka smyga obemärkt över scenen (mitt i rampljuset) när han skulle av för att byta om, som att höra en 15-årig tjej helt obesvärat sjunga Adams Julsång (O Helga Natt) och göra det så att jag fick rysningar.

Idag har vi pyntat och fixat lite, jag har åkt lite rullskidor i stormen, vi har julpysslat på biblioteket (jag gillar verkligen kulturhuset Ängeln) och fikat på stan. Nu gör vi mandelbiscotti till vårt glöggmingel nästa helg.

Imorgon tar jag tåget till Stockholm direkt efter jobbet, i Stockholm ska jag träffa Sofie och sedan vet jag inte så mycket mer. Vi ska gå ut och äta och därefter ska Sofie bjuda mig på något som jag inte vet vad det är (nu pratar vi inte knark eller så utan någon konsert). Jag ska sova över, men eftersom Sofies familj har magsjuka så får det bli hotell  för min del. På tisdag har jag semester så då ska vi ha tjejdag (bara att hålla tummarna för att Sofie inte får magsjukan också). Barnen ska vara i Lerbo på tisdag, men nu får de vara där imorgon också eftersom August har ögoninflammation. Bra att ha en svärmor som inte jobbar alla dagar så hon kan hjälpa till att minska antalet vab-dagar. Våra barns mor- och farföräldrar ställer upp massor för oss, men mina föräldrar och Rickards pappa jobbar ju alla vardagar, men Rickards mamma jobbar lite mer oregelbundet och tycker om att låna hem barnen lite då och då. Det är ju perfekt när barnen måste vara hemma från förskolan men inte är så himla sjuka egentligen - är de hängiga vill ju såklart Rickard eller jag vara hemma med dem.

1 kommentar:

Maria sa...

Ha ha, tänk om Sofie börjat med otillåtna medel och nu ska inviga dig :D

Angående mor- och farföräldrar så verkar ni ha toppen-sådana! Det gör mig lite avundsjuk faktiskt :) Jag har ju "bara" min mamma och hon är ju en kanonresursperson i vardagen, men hon tar inte barnen själv längre stunder, och det är väl den avlastningen jag kan sakna ibland. Hon klarar bara precis att vakta de små när jag kör A till förskolan. Och hon går med M på gympa en timme på söndagar. Sedan är hon förstås här en massa och underhåller barnen för att jag ska få laga mat ifred tex, och det är ju guld värt det också! J har sin pappa, men han har narkolepsi och somnar då och då.. Inte så bra att ansvara för småbarn då..