tisdag 1 november 2011

Besviken

Är faktiskt litebesviken på att förskolan inte ska ha något luciafirande i år heller. Eller tja, de tycker att de ska ha det för barnen får ha på sig luciakläder en dag om de vill men föräldrarna får inte komma. Argumentet är att det blir för mycket intryck för de små barnen. Jo, jo, men det tror jag faktiskt att de överlever en gång om året. Vad innebär inte julafton då? Man slutar ju inte fira jul och födelsedagar för att barnen får för mycket intryck. På föräldramötet fick de alla möjliga förslag på hur de skulle kunna lägga upp det, men de vill inte. Någon föreslog att bara fyraåringarna skulle uppträda, vi föreslog att det skulle vara runt mellistid (eftersom ytterligare ett argument var att personalen får göra det på sin fritid om det är på kvällen) eller att föräldrarna själva får ta med fikakorg och vara lite delaktiga i firandet. Men nej. Kan dock inte låta bli att jämför lite med Lasstorp där de hade sammanlagt typ tre fyraåringar och resten mindre barn och det ändå blev ett fint och mysigt firande. De hade till och med bakat pepparkakor tillsammans med barnen innan. Det är ju så mysigt att se små luciatåg så jag är besviken, det är jag. Det är ju en tradition.

Ja, ja, nu är det som det är och det är ju såklart mycket som är toppenbra på förskolan, men lite tråkigt är det ju. Men August kan hänga med på simklubbens Lucia om det blir någon och så får vi väl lussa lite för mor- och farföräldrar. Barnen får säkert en mysig dag på förskolan också, men ändå...

Någon som kan tipsa mig om hur det ska funka bättre att blogga från min nya mobil? Det funkade ju bra med min urgamla, men nu blir bilderna rutiga och hamnar liggande.

1 kommentar:

Titti sa...

Hos oss har det aldrig varit ngt firande för föräldrar. Istället "lussar" storbarnsavdelningen för småbarnen. Ett år var det firande men då hade några föräldrar ordnat det själv på en helgdag.