söndag 9 oktober 2011

Söndag

Och jag är tillbaka här. I fredags hade jag skrivit ett långt inlägg med massor av bilder, när jag skulle spara det så försvann internetuppkopplingen och kom tillbaka nu... Jag tänker absolut inte skriva om det igen och ni är förmodligen inte så himla intresserade av att jag berättar om mina senaste veckor i minsta detalj, men för mig egen del - om jag bläddrar tillbaka och kollar vad som hände den här tiden det här året - så kommer här en kort resumé (och så ska jag banne mig snart lära mig hur man stänger av det där förbaskade pipet som tvättmaskinen envisas att köra med från att den är klar tills man kommer och öppnar luckan):

Roliga saker som har hänt på sista tiden:
  • En tokrolig fest på jobbet där jag, min chef och en före detta kollega blev grundligt firade med massor av sång, spex, tävlingar, trevligt sällskap och god mat (bilder kanske kommer, om jag orkar lägga in dem igen)
  • Lidingöloppet! Det är liksom min grej, jag älskar alltihop med tävlingar (utom möjligtvis Bajamajorna...)
  • Simlägret som jag följde med som ledare på, massor av nya små simmare och så mina "gamla" älsklingar - vad kul det var att hänga lite med er ;-). Bästa idén av den andra tränaren bara, att gå ut och knacka på de mörkrädda tonåringarnas fönster...
  • Vår supermysiga dag på Båsenberga med jobbet. Massor av god mat, yoga, långpromenad, bastu, mer mat och dessertbuffé! Jag tycker sällan att dagar är perfekta, för det mesta är det något som krånglar lite eller så (lite därför är jag tveksam till bröllop, jag vill inte lägga massor av pengar på en eda dag och så kanske barnen är på dåligt humör, klänningen skaver eller maten är kall...), men det här var nästan en helt perfekt dag - förutom den lilla ormen som också var på promenad... Jag har svårt för att sitta och "bara vara" en hel dag, men en blandning av fysisk aktivitet och slappande gjorde att jag faktiskt var nervarvad och avslappnad hela dagen - hur mysigt som helst!
  • Augusts och min egodag i Stockholm igår. Hur lugnt och skönt som helst! Tågresa, tunnelbana till Sofie, gemensam matlagning, Spårvägsmuséet, lyxig fika och så en lugn tågresa hem igen. August njöt i fulla drag av att vara ensam med mig hela dagen, men sedan tyckte han att det var lika skönt att komma hem igen.
  • Barnkalas idag. Inte här och jag var inte ens med, för Rickard följde med August på ett kalas hos en förskolekompis, men det får ändå hamna på bra-listan eftersom att jag tycker att det är så kul att August börjar få egna kalasinbjudningar av egna kompisar. Nästa helg är det dags för nästa kalas, August längtar redan.
  • Tjejpromenad idag: Irma, Martina och jag. Martina och jag har verkligen lyckats rätt bra med att hålla kontakten trots att hon har flyttat, det har inte gått många gånger mellan tillfällena vi träffas - bra det!
  • Körövningar till Världens Barn-konserten på fredag. Ibland är det rätt segt att traggla stämmor och så, men mest är det så kul!
  • Plask & Lek. Om jag kommer till måndagens lektion trött och på dåligt humör (som i måndags) så skulle man kuna tro att det skulle rimma illa med att försöka hålla lite ordning på 10 stycken fyra- och femåringar , men så är det inte. Efter varje lektion är jag glad och pigg, de är så himla gullga, mina vilda små blötdjur!
  • Att barnen trivs som fiskar i vattnet på förskolan, de hinner knappt vinka på mornarna och de hinner knappt gå hem på eftermiddagarna.
Mindre bra saker på sista tiden:
  • Att jag fick världens blånagel efter Lidingöloppet, snart trillar den av. När jag började med löpning för rätt många år sedan så tappade jag tånaglar titt som tätt, men nu var det längesedan.
  • Att jag har ont i ett knä och ont i halsen.
Tja, det ser ju onekligen ut som att de bra sakerna överväger - bra så!

Inga kommentarer: