torsdag 20 oktober 2011

Gott och blandat

En helt OK dag idag. Igår var jag hemma med febrig Irma, August var på förskolan ett tag och lekte av sig. Idag fick Rickard vara hemma och jag styrde upp lite på jobbet. Fast när jag skriver så låter det lite som att det blir kaos på jobbet när jag är borta och så är det verkligen inte! Mina kollegor är så himla bra så det är inga problem, men imorgon blir jag hemma igen så jag ville ordna upp lite inför helgen. Lite kaos blev det dock, men det löste sig. Först fick jag telefon, en överrapportering, bara några minuter innan mitt Anpassad Motionspass började i bassängen så jag kom för sent, men då hade en i bassängpersonalen startat upp passet och patienterna bara skrattade. Sedan var jag på en helt galen vårdplanering, men i övrigt var det lugnt.

Igår var vi på ett bra föräldramöte på förskolan. På tisdag ska vi ha uppföljningssamtal för Irmas inskolning och utvecklingssamtal för August. Bra så.

Jag var på ny barmarksträning i Flen i tisdags. Roligt, jobbigt, lerigt och blött. Nu vet jag precis i vilka muskler jag kommer att bli stark, det känns... När man hoppar bock i leriga elljusspår och tränar "skidsprätt" i ösregn känns Vasaloppet (eller egentligen Öppet Spår) låångt borta! Men idag blev det lite rullskidor, det var kul! Mitt löparknä är inte helt bra så det blir inte mycket löpning just nu, därför får jag försöka hitta annan träning. Imorgon blir det ett simpass ihop med mina "gamla" simmare som jag har tränat, det blir kul!

Helgen bjuder på lite mer träning, lugna soffkvällar, ett dop och en liten födelsedagslunch.

Inga kommentarer: