fredag 5 augusti 2011

Härliga sommar!

Lagom till att Rickard ska börja jobba igen har vi kommit in i semesterlunken, typiskt. Vi har i alla fall haft en toppenvecka med riktig semesterkänsla. Långa, lata dagar vid Djulö, där vi köpt lunch eftersom vi inte orkade fixa massor av matsäck på mornarna, massor av sol och bad, minigolf (som är ungefär det tråkigaste jag vet, men August har tjatat hela sommaren), besök på 4H och grusiga golv här hemma eftersom vi prioriterat allt annat än städning.

Jag har dock haft lite för mycket aktiviteter på kvällarna. Trevligt, absolut, men jag trivs så bra med lugna hemmakvällar. I måndags var vi hos Hanna och Thomas i Enhörna och för mig hade det nog räckt med den mycket trevliga kvällen, men i tisdags var det träningsupptakt med bad, bastu och grillning och i onsdags var jag på en liten möhippa. Allt har varit mycket trevligt och roligt, men nu börjar jag nästan längta efter lugna höstkvällar.

Idag har vi haft en kanondag i Stockholm, vi tog 8-tåget i morse och var inte hemma förrän klockan var sex nu ikväll. Det har gått toppenbra trots Irmas myror i kroppen under tågresan. Vi har varit på Skansen hela dagen, lagom aktivitet med småbarn. Man går kanske inte till Skansen om man vill gå till en bra djurpark, men det finns lite djur, lite karuseller, lite glass och karameller och massor av plats för vilda små barn att fara omkring på.

Nu är Rickard på kräftskiva, barnen sover, jag har haft lite kräftskiva för mig själv och imorgon ska vi på bröllop!

Från Rickards och min minisemester i Trosa, inte alltid man får äta hotellfrukost ute i solen.

August fullt koncentrerad på sin minigolfpremiär

En trött Irma ville också prova

 På 4H-gården. Ett misstag... "Mamma, jag vill ha ett husdjur!"


August och farmor simmar i Forssjö. August är så himla stolt för att han törs simma med puffar på det djupa nu och det underlättar mycket när man ska bada med honom. Nere vid Djulö simmar han ut till flotten nu. Jag är rätt noga med att barnen inte ska ha puffar hela tiden för jag vill inte att de ska tro att de alltid flyter om de kastar sig i, men det är också väldigt skönt att kunna bada där det är lite djupare utan att ha ett barn fastklamrat på sig.

 Leker lite på Skansen



 Irma åkte och åkte i den lilla virvelvinden och hon grät varje gång det var slut.

Inga kommentarer: