måndag 18 juli 2011

Semester

Ledsen för kass uppdatering här. Jag har faktiskt egentligen lust att blogga, både om vardagen och om funderingar men jag har faktiskt inte hunnit. Det går i ett med husfix, vardagsbestyr och roligheter så det är fullt upp. Rickard och jag har också börjat att hyra lite mer film och försöka ha lugna kvällar tillsammans och då ska jag i min tur träna på att titta på film utan att surfa samtidigt, så då blir det inte så mycket bloggtid.

Förra veckan blev det flera utekvällar för min del, inte vad jag är van vid. Kanske inte utekvällar som man definierade det för x antal år sedan, men kvällar hemifrån. I onsdags var min lillebror och hans tjej här och passade barnen medan jag och Rickard var i Norrköping. Vi fick biocheckar och barnvakt av dem i julklapp och inte förrän nu har det funnits tid att utnyttja det. Men nu var vi på Manesa och åt underbart goda tapas och sedan var vi och såg den sista Harry Potter som var superbra!

I torsdags var jag på svensexa och nu har jag fått så mycket frågor från olika människor om det så jag måste förklara. Nej, det var ingen möhippa och ja, jag vet att tjejer inte brukar gå på svensexa. Kanske vi kan kalla det för svenhippa? Den enda killen på mitt jobb (en dietist) ska gifta sig och då måste vi ju ha en svensexa för honom. Men eftersom han är den enda killen så måste det ju bli vi tjejer som ordnar det hela. Vi löste det genom att klä ut oss till killar. Jag var stekare och alla sa till mig att jag såg ut precis som en kille, jag vet dock inte om jag ska ta det som en komplimang?

I lördags var jag på Harrys tillsammans med en tjej jag inte träffat på flera år, det var kul. Jag drack juice eftersom jag skulle springa ett 30 km-pass dagen efter, men det blev ganska sent - vi pratade ganska lätt bort över sex timmar...

I övrigt har vi hunnit med att få ett trevligt besök av Sofie och Ebbe, byggt en sandlåda, fortsatt att fixa lite småsaker på huset, August leker med kompisar och idag tog vi med min mamma och åkte till badhuset i Nyköping. En lyckad utflykt, det var lite folk i badhuset och väldigt billiugt inträde.

I morgon tar vi med min mormor och åker till Wadköping för massor av lek.

Avslutar med en av Augusts funderingar:

"Mamma, jag ska inte ha någon moppe när jag blir stor"

Skönt, tänkte ju jag då - tills fortsättningen kom:

"Jag ska ha en motorcykel istället"

...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske inte är så dumt med ett par nya tuttar i 30-årspresent... :)
Hanna F

Nissetroll sa...

Haha, precis den tanken fick jag också...

Nissetroll sa...

Haha, precis den tanken fick jag också...