lördag 23 juli 2011

Min 30-årsdag

Det känns lite sjukt att jag har haft en riktig må bra-dag dagen efter att över 90 människor fallit offer för en galning i Norge, men så är det i alla fall även om mina tankar också funnits hos de drabbade.

Jag brukar inte använda så stora ord när jag beskriver saker, om jag väl gör det så menar jag det också. Skriver man "finaste", "bästa", "ni vackraste", "fantastiskt" och liknande i var och varannan mening så förlorar orden lite av sin glans tycker jag, men den här dagen är värd många fina ord!

Barnen bestämde sig för att låta mig njuta av min födelsedag så många timmar som möjligt och vaknade före sju - en timme tidigare än vanligt. Rickard och barnen kom in med presenter, kort och lite frukost till alla på en bricka. August var mycket stolt över sitt födelsedagskort/collage som han knåpat ihop och han tyckte att det var jättespännande när jag skulle öppna mina presenter.

På förmiddagen tog barnen och jag en liten promenad medan Rickard städade färdigt. Vi behövde rastas lite och August skulle köpa tårta. Han höll nämligen på att bryta ihop när han förstod att jag skulle bjuda på cupcakes istället för tårta, så vi gick till Ica Nära och köpte en fryst tårta och barnen åt varsin barnbanan (mycket bra initiativ förresten, varför har inte alla affärer det? Och för er som inte vet så är barnbananer de där ensamma bananerna som folk bryter bort från klasarna och som ingen köper - på Ica Nära ligger de på en egen hylla och så kan barn äta en banan när föräldrarna handlar.).

Vid tolv kom alla gäster och sedan var eftermiddagen full av god mat, mycket prat och skratt med trevliga människor, glada barn och många överraskningar.



 Buskusinerna!

 När det finns många vuxna är det alltid någon man kan charma så man får smaka lite fika...

 Och sedan kan man fortsätta till brorsan, han bjuder också om han är mätt...


 Hallon/vit chokladmuffins med citronfrosting

 Kladdkakemuffins med hallonfromage



Jag har haft en fantastisk dag, den bästa födelsedagen sedan jag var lite tror jag. Ingen stress, barnen har varit glada hela dagen, vädret var bra, allt var lyckat! Och vilka presenter jag har fått, här är ett axplock:

  • Anmälan till Öppet Spår
  • En SPA-helg med min mamma, moster, kusin och mormor
  • Valfri behandling på SPA-helgen
  • Handdukar och badlakan
  • En överraskningssemester två dagar den här veckan (när August ska på husvagnssemester med mina föräldrar och Irma ska få sällskap här hemma av min lillebror och Louise)
  • Presentkort på Cayenne och Intersport
  • Två stora fina ljuslyktor som jag kan ha på trappan (eller, vi har ingen trappa, men utanför ytterdörren)
  • Massor av blommor
  • Pengar
  • En jättefin sten som det står Älskade Mamma på
Tack snälla till alla som var här och förgyllde min dag, till alla som ringt, skickat kort, sms och hälsningar på Facebook!

1 kommentar:

mamma sa...

tack själv. det var sååå mysigt kalas! Kram