onsdag 25 maj 2011

Magsjuka

I söndags när vi var på väg hem från Göteborg så började Irma kräkas i bilen och hon kräktes sedan några gånger till hemma. Men hon var ganska pigg och vi tänkte att hon nog bara ätit något konstigt (för det gör hon ju titt som tätt) och när det dessutom gått ett par dagar så tänkte vi att faran var över. Inte då. I natt har både Rickard och jag blivit magsjuka, jag har spytt en gång i timmen mellan tolv och åtta ungefär - inte kul. Rickards mamma ställde upp och kom och hämtade barnen i morse så de har fått vara där hela dagen. Skönt för oss att få vila (jag har varit som en trasa, Rickard har varit lite piggare) och kanske lite mindre risk att barnen blir sjuka.

Jag avskyr att vara magsjuk, men det är nästan mer synd om August som inte får fira sin födelsedag imorgon, varken på förskolan eller här hemma med släkten. Han tyckte dock att det var helt OK att fira med bara oss i familjen imorgon och flytta kalaset till på måndag. På söndag ska han ha barnkalas och det ska inte vara någon fara med det om ingen mer blir sjuk.

Dagens uppiggande får väl vara att jag var omnämnd  tidningen i morse som bästa lokala kvinnliga löpare i Götebrogsvarvet (bästa manliga var Lars Emanuelsson).

Inga kommentarer: