onsdag 18 maj 2011

Göteborg

Nu är vi på plats sedan några timmar, det känns skönt. Vi åkte dock från solen till regnet, men imorgon ska det bli bättre väder. Bilresan gick helt ok, lilla fröken Siverskog var nöjdare än hon brukar vara vid bilfärder.

Jag har ju dock åkt på någon konstig skada i foten, fick helt plötsligt mycket ont i söndags och har nästan linkat fram sedan dess - mycket olägligt! Men jag håller tummarna och så får jag väl vila mig i form till på lördag. Mina uppmuntrande (?) kollegor gissade på stressfraktur (förutom Anna som gissade på "tantfasoner"), men det var ändå bara några som dissade min "om-det-fortfarande-gör-ont-på-lördag-så-tar-jag-en-Dexofen-och-springer-i-alla-fall-idè". Jag skulle aldrig ställa mig på startlinjen med ont i halsen, men ont i foten får man ju i alla fall inte hjärtmuskelinflammation av. Ja, ja, vi får se - lite bättre har det ju blivit.

Jag har i alla fall fått med mig en lista med turnummer (från veckans horoskop i fikarummet) så att jag vet vad jag ska spela på i morgon på Liseberg. Helst ville kollegorna ha Toblerone... Om jag inte vinner få jag klaga hos Heiki Vesa...

Inga kommentarer: