söndag 3 april 2011

Status hus...

August poserar framför rishögen som jag har släpat ihop i trädgården. Och ändå är det mycket mer som ska grävas/klippas/sågas bort...

 Vårt nya stora badrum...

Vårt lilla badrum (lägg märke till att det är öppet in till garaget...)

Köket

Jag måste ju erkänna att jag med flit har valt rätt hemska bilder, men det är faktiskt så här det ser ut just nu. Men Rickard är nöjd, arbetet går bra och nu är allt utrivet som ska rivas och arbetet med att bygga upp och göra fint är har påbörjats. Taken är bytta på huset och garaget, den väggen på garaget där det hade runnit ner vatten är utbytt, de nya fönstren är beställda och väntas komma till veckan, nya köksluckor är beställda, badrummen är snart uppreglade och det är bilat för nya avlopp, de nya inerdörrarna är på väg, gamla tapeter är bortrivna och ja, jag är inte lika panikslagen som förra helgen - det blir nog bra det här, så småningom...

August och jag åkte en sväng till huset idag när Rickard kom hem. Vi gick omkring och tittade i huset och i trädgården och så gick vi gatan upp och ner, tittade på husen och pratade om vilka som bor där (jag vet vilka som bor i en del av husen). Det var så mysigt, gatan är så lagom stor (12 hus och återvändsgata) och trots att det ser ut som en soptipp i och vid vårt hus så kände jag lyckopirr i magen - här ska vi bo!

2 kommentarer:

mamma sa...

ja, nu kan ju allt bara bli bättre. det går verkligen undan!
Kram

Titti sa...

Vad kul att få flytta in och det mesta är klart! Att slipp bo i den värsta röran. Ser fram emot att få följa bygget!
Kram