måndag 25 april 2011

Påsksmällen!

Idag har vi gjort en familjeutflykt till Enhörna utanför Södertälje, det var dags för årets upplaga av Påsksmällen. Jag skulle springa årets andra millopp och för August var det säsongens första tävling. Han blev jätteledsen när jag åkte ensam till Kumla förra helgen så idag var han riktigt laddad för att springa. Lite otur var det att den yngsta klassen var pojkar 9 år och yngre (annars finns det ofta 7-årsklasser) så August var ju väldigt mycket mindre än alla andra, men det bekymrade inte honom. Alla tyckte att han var supergullig så han blev intervjuad på startlinjen, det bekymrade honom inte heller utan han svarade med ett rungande ja när han fick frågan om han var laddad. Han sprang som bara den, men eftersom alla andra var så mycket större så kom han ju långt efter. Då fick han springa in i mål till allas applåder, coachad av en av de manliga elitlöparna och peppad av speakern - gissa om han var stolt! Det är roligt att han tycker att det är så kul och han springer verkligen på sina egna villkor eftersom han inte alls bryr sig om att de andra är mycket snabbare. Men visst märks det att han har blivit äldre, han orkar ju mycket mer än förra året. Idag hade han 9,16 på 1 km och då gick han bara lite i uppförsbackarna.

Två små Sköldingemedlemmar

Laddade för start

På väg mot mål (foto: Thomas Windestam)

Jag var faktiskt jättenöjd med mitt lopp! Det kändes mycket bättre än förra veckan i Kumla, jag var ganska pigg trots att det var väldigt varmt (det är ju så jobbigt med värmen så här tidigt på året, senare på sommaren är man ju mer van att springa i värmen) och testade att hålla lite högre tempo än jag egentligen trodde att jag var tränad för. Det funkade nästan hela vägen och tiden 40,22 räckte till en 3:e-plats (och en brödrost...). Faktiskt så är det mitt pers på milen, den här säsongen ska jag verkligen försöka komma ner under 40 min.

Snart dags för start

På väg mot mål (foto: Thomas Windestam)

Mina supportrar

Medan jag joggade ner, åt lite och umgicks med diverse människor jag kände så passade Rickard och barnen på att busa loss på en rolig förskolegård i närheten

Efter tävlingen åkte vi hem till Thomas, Hanna och Ludwig som bor alldeles i närheten. Där njöt vi av solen och gott fika. Barnen höll sig sedan vakna hela vägen hem och somnade gott ikväll.

Rickard och jag kollar på finalen av Körslaget och diskuterar tapeter. Imorgon väntar jobb efter en toppenhelg!

1 kommentar:

mamma sa...

Grattis till både dig o August till att ni är nöjda med era lopp!
Kram