lördag 26 mars 2011

Lördag

Hoppas att mitt låga antal läsare idag bara beror på att alla har roligare saker för sig än att sitta framför datorn en lördagkväll och inte på att ni tröttnat på att kika in här när jag inte har hunnit blogga så mycket. Men så är det ju Körslaget idag också, så alla katrineholmare sitter väl bänkade framför tv:n... Jag tycker (även om jag kanske inte är helt opartisk) att Katrineholmskören var klart bäst idag, förra veckan var de bra men inte outstandning - men idag var de bäst!

Här rusar tiden fram och det är galet mycket hela tiden! Som tur är så har barnen det ganska lugnt, det är mest Rickard och jag som har späckade scheman. Över halva helgen har gått och jag har knappt hunnit reflektera över att det är helg. Igår åkte jag till Enköping direkt efter jobbet och hälsade på min kompis Ellen som blev mamma för två månader sedan. Lilla Ester är alldeles bedårande, tänk så fort man glömmer hur små de är i början. Det var mysigt att bära lite, men skönt att lämna tillbaka - jag längtar absolut inte efter en till! Kanske någon gång i framtiden, men inte än på länge...

Liten Ester

Idag har jag och barnen varit på stan på förmiddagen medan Rickard var i huset och jobbade. Husstaus just nu är att taken på huset och garaget är bytta, ganska mycket gammalt är utrivet och imorgon ska garaget få en ny vägg - det går framåt. Barnen och jag var och köpte present till ett kalas som August ska på imorgon. Det är hans gamla förskolekompis Kine som ska ha kalas och August är så lycklig över att han är bjuden, han är väldigt förtjust i Kine. Efter presentinköp var vi på torget och deltog i en manifestation mot neddragningar inom skola och barnomsorg - det är viktigt att visa sitt stöd när det ordnas sådant tycker jag. Där mötte vi upp min lillebrors tjej Louise och hon följde sedan med oss och åt lunch på stan. Vi var på stan och åt i onsdags kväll med Martina och Johan och ända sedan dess har August suktat efter kladdkaka, så idag ville han köpa det som lördagsgodis (hans egen idé).


På eftermiddagen kom Rickard hem så jag kunde följa med min klubbkompis Anders ut på ett distanspass, det gick jättebra idag!

Nu ikväll har jag varit på bio tillsammans med vår kompis Jonas, vi såg "Hur många lingon finns det i världen". Den var väldigt bra, men jag kan hålla med de recensioner jag läst om att det hade lyft filmen om man fått veta mer om filmens karaktärer, det blev mest lite skrap på ytan. Sedan har jag varit på föreläsning med Pär Johansson och även sett dokumentärerna om Glada Hudikteatern, så jag börjar kunna historien nu, men de utvecklingsstörda svarade verkligen för fantastiska skådespelarinsatser så det var verkligen en sevärd film.

Nu ska jag strax hoppa i säng, men först måste jag öva lite inför köruppträdandet jag ska vara med i imorgon.

1 kommentar:

Titti sa...

Vilken är Katrineholmskören?
Och återigen, hur orkar ni hålla igång/vara igång så mycket?
Kram