fredag 18 februari 2011

TGIF!

Ja, det är skönt med fredag, men jag har haft en bra jobbvecka och fått mycket gjort. Idag fick jag en sprillans ny sökare som jag kunde leka lite med. Den var inte rosa (hur kunde jag tro det?) men den funkar bra (och låter förskräckligt, men på måndag ska jag försöka lära mig hur man byter signal). Jag blev utlånad till ortopeden idag så jag har mest jobbat på kommando, det kan vara skönt ibland.

Efter fredagsfikat fick jag göra en kroppsmätning hos en av dietisterna. Det var intressant, jag var mest nyfiken på att veta hur mycket kroppssammansättningen ändrats efter barnen. Resultatet blev att jag har 3% mindre kroppsfett än innan jag fick barn - helt OK. Jag väger ju lika mycket, men jag tänkte att kroppen kanske hade förfallit lite - men istället har jag mer muskler nu. Sådana värden är ju egentligen mycket mer intressanta än vad vågen säger.

Projekt rensning och röjning är påbörjat här hemma. Visserligen är det flera månader kvar tills vi ska flytta, men det skadar ju inte att ha lite ordning på saker och ting. Så nu har vi kassar som ska skänkas bort, slängas, skickas till kyrkans barnklädesförsäljning och så har jag lagt ut en del på Blocket och Tradera.

Jag gick förbi stan en sväng efter jobbet och fyndade lite på Team Sportia. Jag är nöjd med slalomskidor och bindningar till August till nästa vinter (han har 70-skidor nu, nästa vinter får han gå upp till 90 cm), fleeceunderställ till båda barnen samt en fleecetröja till August - allt för 550 kr.

1 kommentar:

Titti sa...

Perfekt pris ju! Och när du sålt på Tradera och blocket kan du räkna med att få igen dom pengarna = slalomskidor gratis! :)