torsdag 3 februari 2011

Sjuk

Idag tycker jag lite synd om mig själv för jag är sjuk. Inte bara lite hängig eller snuvig, nej då, min kropp bestämde sig för att köra hela paketet med 39 graders feber, värk i hela kroppen, hosta som gör ont, huvudvärk och illamående. Jag vaknade i natt och trodde jag skulle behöva kräkas, något som inte hade varit så underligt eftersom avdelningen jag jobbar på har intagningsstopp på grund av just magsjuka. Som tur var så gick det värsta illamåendet över, men pigg är jag ju inte. Jag är avundsjuk på de som säger att de bara sover och sover när de är sjuka - jag sover inte över huvud taget eftersom jag alltid får sådan himla värk i kroppen när jag får feber. Har känt mig svimfärdig hela morgonen, men nu har jag i alla fall lyckats duscha. Det värkte i hela skinnet, men nu luktar jag i alla fall inte snusk.

Himla olägligt det här, jag hade verkligen behövts på jobbet för det är jättemånga som är sjuka eller lediga. Dessutom är det fruktansvärt tråkigt att vara sjuk!

Nu måste jag vila lite.

1 kommentar:

Anna sa...

Va trist att vi båda missade sången idag, och extra tråkigt är det ju för dig som är sjuk. Krya på dig och hoppas ingen annan i familjen blir smittad. Du får försöka vila så gott det går. Hoppas vi ses nästa torsdag då ist :) Kram Anna