lördag 26 februari 2011

Lördagskväll

Alltså, jag ska bara säga det att fallskärm, bungyjump och hopp från 10:an i badhuset är lugnt, det fixar jag utan problem och tycker också att det är kul - men när jag ser folk som hoppar backohoppning så känner jag spontant att det är vansinne! Kasta sig handlöst ut i luften med skidor på sig, vem kom på det? En annan sak som också nästan är värre än bungyjump, det är att stå på stegar - då kommer det fram ett uns höjdrädsla hos mig. Jag skulle klippa träd idag och eftersom jag inte nådde så högt så placerade Rickard mig på en stege - då fick jag världens adrenalinpåslag och sedan började jag må illa. Men som sagt, be mig hoppa från 10:an ner i en simbassäng och jag gör det gladeligen. Logiskt? Nej inte ett dugg.

Idag har jag haft en ruskigt effektiv dag! Storstädning, distanspass på 17 km, lite skidor på tv, tvättstugan, trädklippning och en sväng till Intersport för mössinköp till August är lite av det jag har hunnit med. Innan det var dags att bada och lägga barn hann vi med att varva ner med en mysig lördagsmiddag som Rickard hade tillagat, en supergod skaldjursgryta.

Nu blir det lite choklad och Melodifestivalen.

Inga kommentarer: