lördag 19 februari 2011

I-landsproblem...

Först måste jag förtydliga mitt inlägg från igår. Jag är inte alls ute efter att banta och gå ner i vikt och jag tycker inte alls att man måste ha så lite fett som möjligt. Allt jag var nyfiken på var om kroppen omfördelar sig mycket efter ett par graviditeter och några extra år trots att jag väger lika mycket, har samma kläder och fortfarande tränar en hel del. Men så var det ju inte riktigt och det var egentligen bara det jag ville veta.

Och nu till dagens i-landsproblem som handlar om godis. Jag vill handla mitt lördagsgodis på lördagen, men det sätter Karamellkungen stopp för. Jag gillar smågodis (konstigt nog, jag som har sådan bacillskräck...) och det gör uppenbarligen en hel del andra här i stan också för när jag ska köpa mitt godis så är alltid en massa goda sorter slut. Kan de inte räkna ut att många köper godis på helgen och fylla på efter det? Vi brukar handla på Ica Nära och där brukar till exempel de små Marabouchokladbitarna vara slut och det är ju tråkigt. Där har de dessutom slutat med Augusts favoriter som är "skumglassar" så idag ville han åka till Maxi och se om de fanns där. Maxi har ju en mycket större vägg med godis så jag såg fram emot massor av goda sorter. Ja eller hur? Mjölkchokladen var slut, precis som Geischa, Twix och en hel del annat. Jag tycker att Karamellkungen borde fylla på godiset inför lördagen (och helst lämna kvar så att personalen på affärerna kan fylla på ännu mer om det behövs) för jag vill inte behöva bestämma mitt i veckan vad jag ska vara sugen på när det är lördag och handla redan typ på tisdagen. I-landsproblem, jag vet!

I övrigt har vi haft en toppendag! Jag har varit i Flen och åkt 22 skidor i helt fantastiska spår, hur härligt som helst! Det var ju rätt kallt, men underbart väder! Nu börjar jag få lite kläm på tekniken och idag tog det 1,5 timme att köra 20 km - stort framsteg för att vara jag.

På eftermiddagen röjde vi i källarförrådet och rensade bort minst en miljon (kändes det som) blomkrukor och lite annat krafs - jag gillar att röja!

2 kommentarer:

Catarina sa...

Willys har bästa lösgodiset enligt min smak!

Anonym sa...

Hej Marie! Ja, det låterju knäppt det där med godiset måste jag hålla med om.
Jag har hållt mig lite undan ett tag eftersom det hänt en del. jag har valt att berätta om det i min blogg nu. det kändes rätt att göra det iaf.
Hoppas ni får en fin söndag, du och dina älsklingar.
Kram från Ulrika.